Tuesday, October 19, 2010

Ayah . :'(



Siapa yang ingat hidup aku sempurna . Ada ayah macam tak ada ja . Abah aku dgn mak aku dah lama bercerai . Hm , hampir 10 tahun . Hidup aku tak mcm family yang lain , selalu happy . Hidup aku penuh dgn kedukaan . Kegembiraan tue hanya tumpang sementara ja dlm hidup aku , lepas tue dgn lantasnya hilang lah kegembiraan tue dlm hidup aku . Dulu kecil kecil tak rasa sangat . Tapi sekarang umur aku dah 19 tahun . So , sekarang aku dah rasa sangat sangat aku tak ada dekat dgn ayah aku . Dia tak pernah datang tgk aku . Aku sakit ka , aku tak mkn ka ? Tak pernah lah . Apa kan lagi duit . Sampai sekarang . Aku ja p dekat dia . Tue pun hanya 5 minit . Pastu blah balik . Duit setahun dua kali ja . Bab duit aku tak kisah . Cuma kasih sayang ja aku tak pernah rasa dari dia . Sekolah dulu pun aku kerja . Cuti dua hari pun aku kerja . Nak bawa duit p sekolah . Org lain ada juga yang bercerai . Tp still keluar jupa lagi ayah depa . Sampai ada sesetengah org rasa aku neyh hina tak berduet . Aku teringin nak hidup mcm org lain , happy dgn family dan kwn kwn . Tapi benda tue susah nk berlaku dlm diri aku . Kenapa ya ? Aku nak sangat rasa mcm mana ada nya AYAH :'(  Tapi .. hm , tatau la ! aku nk sgt org faham aku sbb selama neyh memang kebanyaknnya aku yg faham org , tp org ? sikit pun tak pernah nak memahami hati dan diri aku . Kadang kadang aku fikir jugak sampai bila lah aku nak hidup mcm neyh ja . Tapi biarlah ALLAH yang menentukan segalanya kehidupan aku , dan aku kena redha menerimanya . Amin . *Terus terang aku ckp , aku nanges time buat benda ni .
-Alif Zambri-


 ABAH  :'(